T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇERKEZKÖY - İnci Narin Yerlici İlkokulu

Haberler

Nis

DÜNYA ÇOCUKLARIYLA OYUNUMU PAYLAŞIYORUM PROJEMİZ

 

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER DÜNYA ÇOCUKLARIYLA OYUNUMU PAYLAŞIYORUM PROJESİ

 

Proje Sorumlusu: 2.Sınıf Zümre Öğretmenleri

Kategorik Alanlar: Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin Artırılması

Uygulama Adı: “Dünya Çocuklarıyla Oyunumu Paylaşıyorum”

Uygulama Amacı:  Cumhuriyetimizin 100.yılında “Yüz Yüze Yüz Oyun” içerisinde yer alan geleneksel çocuk oyunlarımızdan “Yağ Satarım Bal Satarım Oyununun” 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sebebiyle başka ülkelerde yer alan çocuklarla paylaşılması, oyunun öğretilmesi, çocuk bayramının dünyadaki bütün çocuklarla kutlanması hedeflenmiştir. Bu proje kapsamında Geleneksel Çocuk oyunlarımızın tüm dünya çocukları tarafından öğrenilip sevilerek oynanması amaçlanmıştır.

Uygulamanın Özeti: 

Öncelikle Yüz Yüze Yüz Oyun kılavuzu içerisinden Yağ Satarım Bal Satarım Oyunu seçildi. Belirlenen ikinci sınıf öğrencileri ile oyun kurallara uygun şekilde oynanarak drone ve kamera yardımıyla çekimler gerçekleştirildi. Öğrenciler ile birlikte kısa bir giriş videosu çekildi. Sonrasında iki öğrenci ile birlikte oyun kurallarının anlatıldığı video çekildi. Bu videolar dijital ortamda birleştirilerek bir bütün haline geldi. Videodaki Türkçe metinler Kazakça’ya çevrildi ve videonun akışına eklendi. Süreç içerisinde Kazakistan’da iletişim halinde olduğumuz kişilerle video paylaşıldı. Videolarımız sayesinde oradaki öğrenciler oyunu kurallarıyla birlikte öğrenerek güzel vakit geçirdiler. Onlar da bize oyunu oynarken çekilen videolarını göndererek oyunumuza ve çocuk bayramımıza ortak oldular. Bu sayede geleneksel çocuk oyunumuzun daha fazla çocuk tarafından oynanması, ülkemizin tanınması, 23 Nisan Çocuk Bayramımızın daha coşkuyla kutlanması sağlandı.

Kurum Dışı Paydaşlar: Kazakistan’daki öğrenciler

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Videoyu başka bir dile çevirirken alanında uzman kişiler tarafından yardım alınmasına dikkat edilmelidir.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile Kazakistan’daki öğrenciler farklı bir kültüre ait geleneksel oyunu öğrenmiş oldular. Aynı zamanda Türk çocuklarının böyle bir çocuk bayramına sahip olduğunu öğrenmiş oldular. Onların oyun dağarcıklarına yeni bir oyun ekleyerek hem eğlenmeleri hem de kültürel etkileşimde bulunmaları sağlandı. Kendi öğrencilerimiz de farklı kültürdeki arkadaşlarıyla iletişim kurdu, tanıştı ve onları da kendi çocuk bayramlarına ortak ettiler. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün de söylediği gibi “Her çocuğun doyasıya yaşaması gereken 23 Nisan” oyunlarla birleşerek daha çok çocukla paylaşıldı.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Farklı geleneksel çocuk oyunlarımız belli periyotlarla ulaşılabilen dünya çocuklarıyla videolar aracılığıyla paylaşılacak. Onlardan da kendi geleneksel çocuk oyunlarına ait videolar istenerek bizim öğrencilerimizin de farklı kültürlere ait oyunları severek öğrenmeleri sağlanacak.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : Okul öncesi ve ilkokul kademesindeki tüm okullar Yüz Yüze Yüz Oyun kılavuzundan belirledikleri oyunları kendi yabancı paydaşlarıyla paylaşıp etkileşimde bulunabilir. Böylece daha çok oyun daha çok çocuğa ulaşmış olur.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: 178

 

Görev Alan Veli Sayısı:0

Nis

    "23 Nisan 1920'de Atatürk'ün önderliğinde temelleri atılan ve yarınlarımızın teminatı, ulusumuzun göz bebeği sevgili çocuklarımıza armağan edilen milli egemenliğimiz "bu cennet vatanın" kalesi olmuş TBMM'de vücut bulmuştur. 104. yılına eriştiğimiz bugün, başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere bütün şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz. Türk çocuğu şanlı tarihinden feyz alarak Ata'sının izinde üstün başarılara imza atacaktır.

     Okulumuz bahçesinde  yapmış olduğumuz programla 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimizle birlikte coşkulu bir şekilde kutladık.

     23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınız kutlu olsun."

Nis

Nis

     Kütüphaneler haftası kapsamında, okulumuz 3/D sınıfı öğrencileri ilçemiz halk kütüphanesine gezi dünleyerek; yaratıcı drama ile kültürel mirasımızı öğreniyoruz etkinliğine katılmıştır.

Mrt

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SOSYAL TABU PROJESİ

 

Proje Sorumlusu: 4.Sınıf Zümre Öğretmenleri

Kategorik Alanlar: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

Uygulama Adı: “Sosyal Tabu“

Uygulama Amacı:  Modern bir oyundan esinlenilerek hazırlanan ve içerisinde geleneksel izler de barındıran Sosyal Tabu oyunu; Sosyal Bilgiler dersinde öğrenilen kavram ve bilgilerin eğlenilerek pekiştirilmesini aynı zamanda anlatılacak kavramlarla ilgili atasözleri ve deyimleri de kullanarak “Dilimizin Zenginlikleri Projesi”ne de katkı sağlamayı amaçlıyor. Böylece öğrencilerin kendilerini ifade edebilme becerilerinin arttırılmasını ve iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesini amaçlıyor.

Uygulamanın Özeti: 

Sosyal Bilgiler dersinde her temada işlenen konularla ilgili anahtar kavramlar belirlenerek Word dosyasında hazırlanan kart taslaklarına işlendi. Çıktısı alınan 100 adet kavram kartı sağlam ve sürdürülebilir olması açısından laminasyon makinesinden geçirilerek öğrenci iş birliği ile hazırlandı. Oyun zemini için renkli mukavvadan faydalanıldı. Üzerine oyun sırasında izlenecek adımlar belirlenerek (gölge oyunu ile anlat vb. gibi.) hazırlandı ve zemin üzerine yapıştırıldı. Oyun sırasında öğrencilerin zamanı kontrol edebilmeleri için plastik şişeler ve karton yardımıyla oluşturulan geri dönüştürülmüş kum saati tasarlandı. Ayrıca “Gölge Oyunu ile Anlat” adımında kullanılmak üzere geleneksel gölge oyunu “Karagöz ile Hacivat” materyali hazırlandı. “Çizerek Anlat” için kalem, kağıt, renkli boya kalemleri, “Kukla ile Anlat” için veli iş birliği ile bez bebek tasarlandı. Öğrenci gruplarının ilerleyeceği adımları belirlemek için 3 adet piyon kullanıldı.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velisi.

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Uygulama esnasında herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile sosyal bilgiler dersinde öğrenilmesi zor soyut kavramlar ve ders kazanımları eğlenerek pekiştirildi. Oyunla birlikte öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olması sağlandı. Öğrencilerin derse katılım ve ilgisi arttı. İçe dönük ve iletişim becerileri zayıf öğrencilerin iletişim kabiliyetlerinin geliştirilmesi sağlandı. İş birliği ve takımla çalışma becerileri geliştirildi.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Sosyal bilgiler dersinde her tema sonrası yeni kavram kartları eklenebilir, farklı dersler için de kavram kartları hazırlanarak ya da içerikte ufak tefek değişiklikler yapılarak kullanılabilir.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek ya da içerikte değişiklikler yapılarak rahatlıkla uygulanabilecektir.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: 130

 

Görev Alan Veli Sayısı:1

Mrt

  18 Mart 1915 tarihinde o dönemin en büyük donanması karşısında elde edilen Çanakkale Zaferi, tarih kitaplarına altın harflerle yazılmıştır. Dünyadaki güç dengesi kadar tarihin seyrini de değiştiren Çanakkale Zaferi ile Türk ordusu kesin bir zafer kazanmıştır.

    Bugün; Türk'ün ulusal savaş tarihine altın harflerle yazılan Çanakkale Zaferi'nin 109. Yıldönümünü kutlamakta ve vatanımız için canlarını seve seve feda eden şehitlerimizin Şehitler Günü'nün onurunu ve gururunu yaşamaktayız.

    Okulumuza Çanakkale Müzesi otobüsü getirilerek, öğrencilerin müzeyi gezmeleri ve Çanakkale ruhunu hissetmeleri sağlanmıştır. Okulumuz çok amaçlı salonunda düzenlenen programla günün anlam ve önemi öğrencilerimize kavratılmıştır.

Mrt

     Tekirdağ İl Milli Eğitimim Müdürlüğü tarafından yürütülen "Eğitimde İyi Örnekler Projesi" Şubat ayı değerlendirme sonuçları doğrultusunda okulumuz "Sesli Kütüphane Projesi" ile İl birincisi olmuştur. Projede görev alan öğretmenlerimiz, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü İrfan DANIŞMAZ tarafından, Teşekkür belgesi ile ödüllendirilmiştir. Çalışmalarından dolayı öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

Şbt

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇARKIFELEK PROJESİ

 

Proje Sorumlusu:  3. Sınıf Öğretmenleri

Kategorik Alanlar: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

Uygulama Adı: “DÖNSÜN ÇARKLAR ÇARPSIN KALPLER “

Uygulama Amacı: Öğrencilere her derste eğlenerek öğrenme imkanı sunmak, kaybetmenin de kazanmak kadar doğal bir sonuç olduğunu göstermek.

Uygulamanın Özeti: Proje için 3.sınıf öğrencileri ile çalışıldı. Proje kapsamında her sınıf öğretmeninden örnek sorular istendi. Soru kağıtları laminasyon makinesinde kaplanarak daha kalıcı olması sağlandı.

Çarkıfelek için marangozluk işlerinden anlayan velimizden destek alındı. Tahtalar uygun boyutta kestirildi döner çark yapıldı. Çark 12 eş parçaya , 4 renk kağıda ayrılarak puanlanıp laminasyonla kaplandı. 

4 renk kutu içine sorular koyuldu. Çarkıfelekte hangi renk denk gelirse o kutudan soru çekilip çözüldü.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velileri

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Herhangi bir zorluk yaşanmamıştır.

 Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile çocukların severek ve eğlenerek derse katılımları sağlandı. İlgi ve dikkatleri derse karşı olumlu yönde gelişti. Kaybettiklerinde rakip arkadaşlarına saygılı bir şekilde davranmaları sağlandı. Sosyal farkındalık kazanmaları bağlamında etkili bir proje olduğu düşünülmektedir.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Bu proje her sınıf düzeyinde, her derste tekrarlanabilir, sorular ve soruların zorluk dereceleri değiştirilebilir, sınıflar arası bilgi yarışmaları düzenlenebilir. 

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek rahatlıkla uygulanabilecektir.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: Çarkıfelek projesine 3. sınıflar katılmıştır.

Projeye Katılan:174 öğrenci

 

Görev Alan Veli Sayısı:2

 

 

Şbt

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BAŞVURU/SESLİ KÜTÜPHANE

 

Proje Sorumlusu: 3. SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ

Kategorik Alanlar: TOPLUMSAL SORUMLULUK ve GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİ

Uygulama Adı: "SESLİ KÜTÜPHANE"

Uygulama Amacı: Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, ihtiyacı olan bireylere yardımcı olmak için farkındalık oluşturmak, kitap okuma ile etrafındaki görme engelli bireylere destek olma bilincini oluşturmak. 

Uygulamanın Özeti: Proje için 3.sınıf öğrencileri ile çalışıldı. Proje kapsamında her sınıftan öğrencilerden seslendirdiği ve kayıt aldıkları hikayelerden akıllı tahtalarda kullanılmak üzere hikaye ses kayıtları istendi. İstenen ses kayıtları mp3 formatına dönüştürülerek akıllı tahtaya yüklendi. Her sınıfın ismiyle akıllı tahta masaüstünde sesli kütüphane klasörü oluşturuldu. Ayrıca ses kayıtları okul sitesinde erişime açıldı. Öğrenciler gerek okul sitesinden gerek QR kod ile giriş yaparak sesli kütüphanemize ulaşabilmektedir. Proje daha sonra bir üst amaç olarak Altı Nokta Körler Derneğinin sesli kütüphanesinde paylaşılmak istendi. Bu amaçla dernekle bağlantıya geçildi. Proje ana hatları ile anlatıldı. Dernek tarafından Proje onaylandıktan sonra  her sınıftan 5 öğrenci sesli kitap  okuma formatına uygun olarak kitapları seslendirdikten sonra mp3 formatında derneğe ulaştırılacak ve dernek sayfasında önce proje ilan edilecek, daha sonra sesli kitaplar, dernek sesli kütüphanesine yüklenecektir.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velileri, Altı Nokta Körler Derneği

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Öğrenciler ses kayıtlarını alırken ortam sessizliği sağlamada zorlandı.Sonrasında kayıtların  öğretmenlere gönderimi aşamasında dosya aktarımında bazı problemler yaşandı.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile çocukların severek kitap okumaları ve kitap okumanın hem kendine hem etrafındaki diğer insanlara faydası olabileceği düşüncesine ulaştıkları düşünülmektedir. Sosyal farkındalık kazanmaları bağlamında etkili bir proje olduğu düşünülmektedir.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? : Bu proje her sene tekrarlanabilir, kitapların türleri değiştirilebilir, kitap okuma kulübü oluşturularak kitap okuma, anlatma günleri düzenlenebilir.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek rahatlıkla uygulanabilecektir.

Görev Alan Öğrenci Sayısı: Sesli Kütüphane projesine 3.siniflar  katılmıştır.

Projeye Katılan: 153 öğrenci

Görev Alan Veli Sayısı: 153

 

!!!!! SESLİ HİKAYE LİSTESİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ !!!!!

Şbt

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER BAŞVURU/TASARRUF MUHAFIZLARI

 

Proje Sorumlusu:Merve KOCAMAN (Rehber Öğretmen)

Kategorik Alanlar: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

Uygulama Adı:“TASARRUF MUHAFIZLARI”

Uygulama Amacı:Öğrencilerde enerji ve su tasarrufuna yönelik bilinç oluşturarak farkındalık yaratmak, suyun ve elektriğin tüm canlılar için hayati bir önem taşıdığını fark edip bu kaynakları korumayı amaç edinen öğrenciler yetiştirmektir.

Uygulamanın Özeti: Proje için el becerisi ve anlatım gücü yüksek ve aynı zamanda projeye katılımı ile özgüvenini geliştirebilecek -4.sınıf şubelerinden iki şer öğrenci olmak üzere- on öğrenci belirlenmiştir. Bu öğrencilere ‘Tasarruf Muhafızı’ adı verilmiştir. Proje ile tüm okul öğrencilerini ‘ Tasarruf Muhafızı’ yapmak amaçlanmıştır. Tasarruf Muhafızlarına projenin amacı, yapılacak çalışmalar ve elde edilecek sonuçlar açıklanmıştır. Öncelikle ‘Tasarruf Muhafızları’ ile grup çalışmasıyla projede kullanılacak materyaller hazırlanmıştır. Her sınıfın elektrik anahtarının yanına yapıştırılacak özel olarak tasarlanmış ‘SÖNDÜR’ amblemi, okuldaki tüm lavaboların yanına asılacak ‘Geleceğe Bir Damla Bırak’ amblemi, öğrencilerin tüm sınıfları dolaşarak yapacakları tasarruf bilgilendirmesinde giyecekleri ‘Söndür, Kapat, Hayata Kat’ temalı yelekler hazırlanmıştır.  Öğrencilerin projede kullanılacak tüm materyallerin yapım aşamasında yer almaları hem demokratik bir ortam sağlamış hem de öğrencilerin projeye olan bağlılığını arttırmıştır. Tasarruf Muhafızları ile sınıfları dolaştıklarında su ve enerji tasarrufu ile ilgili yapacakları bilgilendirme metinlerinin provaları yapılmıştır. 1-A sınıfından başlayarak okulumuz tüm ilkokul sınıfları ‘Tasarruf Muhafızı’ görevlisi olarak adlandırdığımız on öğrenci tarafından bilgilendirilmiştir. Ve bu bilgilendirme sonrası her sınıfın elektrik anahtarının yanına ‘Söndür’ amblemi yapıştırılmıştır. Teneffüslerde tüm okul tuvaletleri muhafızlar tarafından dolaşılmış ve orada bulunan öğrencilere bu konuda bilgilendirme yapılarak lavabo yanlarına ‘Geleceğe Bir Damla Bırak’ amblemi yapıştırılmıştır. Yine okulumuzda çalışan hizmetliler muhafız öğrencilerimiz tarafından bilgilendirilmiş ve okul mutfağına amblemler yapıştırılmıştır. Çocukların tasarruf davranışlarını evde pekiştirmek adına tüm okul velileri ile proje ile ilgili bilgilendirme metni paylaşılmıştır.

 

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velileri

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Okulun tüm sınıflarını dolaşmak ve bu süreçte görevli öğrencilerin (tasarruf muhafızlarının) heyecanın yönetip motivasyonunu yüksek tutması konusunda zorlanılmıştır.  Ayrıca okulumuz, ortaokul grubuyla sabahçı ve öğlenci olarak kullanıldığından; çeşitli yerlere astığımız hatırlatıcı materyallerimiz büyük sınıflar tarafından zarar görmüştür.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile hayatımızın vazgeçilmezleri olan su ve elektrik kullanımı konusunda öğrencilere farkındalık kazandırıldığı düşünülmektedir. Tüm okulun projeye dâhil edilmesi ile tasarruf dostu okul bilinci sağlanmasında önemli derecede yol kat edildiği görülmüştür. Tasarlanan materyallerin okulun belirli yerlerine hatırlatıcı olarak asılması ile dikkat çekildiği ve ‘unutma’ durumundan kaynaklı israfın önüne geçilmesine katkıda bulunduğu görülmüştür. Sene başından itibaren özellikle birinci sınıflarımızda görülen lavabolarda su ile oynama ve israf etme davranışının önüne geçilmiştir. Projemizin ana amacı olan ve öğrenci bilgilendirmelerinde sık sık kullandığımız ‘okulumuzda boşa akan musluk ve boşa yanan ışık kalmayacak’ mottosu yüksek oranda hayata geçirilmiştir. Yalnızca proje boyunca değil hayat boyu hayati kaynakları tutumlu kullanacak bireyler yetiştirmek için okulca bir adım atılmıştır.

 

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Okulun musluk ve elektrik anahtarlarının yanına zarar görmeyecek şekilde tasarlanarak yapıştırılan amblemler sayesinde projenin hatırlatıcılığı devam edecektir.

 

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek rahatlıkla uygulanabilecektir.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: “Tasarruf Muhafızları” (Okula Bilgilendirme Yapmakla Görevli Öğrenciler) :10 öğrenci

Projeye Katılan: 671 öğrenci

 

Görev Alan Veli Sayısı: 514

Şbt

     Öğrencilerimiz hikaye kitaplarını okudukları yazar Rüya GÜNDÜZHEV ile okulumuzda düzenlediğimiz imza gününde; görüşme, merak ettikleri soruları sorma ve kitaplarını imzalatma fırsatı buldular. Başta ziyaretleri için Rüya GÜNDÜZHEV'e ve etkinlikte emeği geçen tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Şbt

     Çerkezköy Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü tarafından düzenlenen Yangından Korunma Eğitimine, okulumuzun 3. sınıflarından oluşan 45 öğrencimiz katılmıştır. Öğrencilerimiz için büyük ölçüde fayda sağlayan eğitimle, öğrencilerimizin bilinçlenmesi sağlanmıştır.

Ock

     Okulumuzda oluşturduğumuz çömlek atölyesinde uzmanlar eşliğinde öğrencilerimiz çömleklerini hazırladı. Seramik çamuru ile ilgilenmenin çocuk psikolojisinde fiziksel, sosyal, duygusal olarak bıraktığı olumlu etkilerin yanında sanatla ilgilenmenin vermiş olduğu keyif projemizde birleşti. İlçe Milli Eğitim Müdürümüzünde katılmış olduğu Projemizde, öğrencilerin farklı nesneler üretme ve el becerilerini arttırması gibi kazanımlar elde edilmiş oldu.

Ock

     2023-2024 Eğitim ve öğretim yılı 1. döneminde, Anasınıflarımızda bulunan öğrencilerimizin, öğretmenleri ile birlikte sınıflarda gerçekleştirmiş oldukları etkinlik örneklerine ait görseller sizlere sunulmuştur.

Ock

       Okulumuz bahçesinde 03.01.2024 tarihinde Kızılay tarafından yürütülen Kan Bağışı kampanyası, velilerimizin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Kızılay kulübünde bulunan öğrenci ve öğretmenlerimize Kızılay görevlileri tarafından kan bağışı hakkında bilgilendirme yapılmıştır.