T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇERKEZKÖY - İnci Narin Yerlici İlkokulu

Etiket Sonuçları: EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER

May

 

Proje Sorumlusu: 1.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ

Kategorik Alanlar: ÖZGÜN ÇALIŞMALAR VE PROJELERE KATILIM

Uygulama Adı: BENİM HİKAYEM BENİM KALEMİM

Uygulama Amacı:  Öğrencilerin kendi özgün hikayelerini yazmalarını teşvik ederek  hayal güçlerini arttırmak, kendini ifade etme becerilerini geliştirmek. Öğrencilerin, çerçevesi belli bir konuda resim yapmalarına olanak vererek sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlamak.

Uygulamanın Özeti:  Proje için 1.sınıf öğrencileriyle çalışıldı. Proje kapsamında her şube 2 gruba bölündü. Oluşturulan gruplara farklı anahtar kelimeler verildi. Sınıf öğretmeni rehberliğinde seçilen anahtar kelimeleri kullanarak çocukların hikayelerini yazmaları sağlandı. Hikayeler sınıfta okunarak, her şubeden grup birincisi olan 2 hikaye seçildi.

Seçilen hikayeler sınıf içinde okunarak, öğrencilerden hikayenin herhangi bir bölümünü anlatan resimler yapmaları istendi. Yapılan resimlerden her hikaye için 2 adet resim seçildi. Seçilen hikaye ve resimler dijital kitap haline getirildi.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velileri

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Öğrenciler hikayelerini yazarken kurallı cümle kurmada, yazım kurallarında ve olayların oluş sıralamasında zorluklar yaşadılar. Bu sebeple küçük yaş gruplarına daha fazla anahtar kelime verilmeli ve gerekli yönlendirmeler yapılmalıdır. 

Ayrıca dijital kitabın yayınlanmasında, ücretsiz yayın imkanı veren sitelerin azlığı nedeniyle zorluklar yaşanmıştır.

Elde Edilen Sonuçlar:  Proje ile birlikte çocukların severek ve isteyerek düşüncelerini, hayallerini yazıya dökmeleri konusunda istenilen davranışların kazandırıldığı düşünülmektedir.

Öğrencilerin çerçevesi belli bir konuyu resimleme hevesleri artmıştır. Öğrencilerin resimlerini daha özenli şekilde yapmaya başladıkları  gözlemlenmiştir.

Bu bağlamda projenin etkili olduğu düşünülmektedir.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :  Bu proje her yıl tekrarlanabilir. Verilen anahtar kelimeleri değiştirerek farklı ürünlerin ortaya çıkması mümkündür.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarında, proje içeriği aynı olacak şekilde sınıf seviyesine göre anahtar kelimeler azaltılarak uygulama yaptırılabilir.

Orta okul ve lise gruplarında ise anahtar kelimeler verilmeden öğrencilerin toplumsal veya küresel konularda yazılar yazmaları sağlanarak proje uygulanabilir veya geliştirilebilir.

Görev Alan Öğrenci Sayısı:  168 öğrenci.

 

Projeye kapsamında oluşturulan dijital hikaye kitabı için hikayeleri ve resimleri kullanılan öğrenci sayısı: 25 öğrenci.

 

1 İNCİLERDEN HİKAYELER KİTABINI GÖRNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ ( Tüm cihazlar için uyumludur )

 

1 İNCİLERDEN HİKAYELER kitabını PDF formatında indirip çıktı almak için tıklayınız.

Nis

DÜNYA ÇOCUKLARIYLA OYUNUMU PAYLAŞIYORUM PROJEMİZ

 

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER DÜNYA ÇOCUKLARIYLA OYUNUMU PAYLAŞIYORUM PROJESİ

 

Proje Sorumlusu: 2.Sınıf Zümre Öğretmenleri

Kategorik Alanlar: Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin Artırılması

Uygulama Adı: “Dünya Çocuklarıyla Oyunumu Paylaşıyorum”

Uygulama Amacı:  Cumhuriyetimizin 100.yılında “Yüz Yüze Yüz Oyun” içerisinde yer alan geleneksel çocuk oyunlarımızdan “Yağ Satarım Bal Satarım Oyununun” 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sebebiyle başka ülkelerde yer alan çocuklarla paylaşılması, oyunun öğretilmesi, çocuk bayramının dünyadaki bütün çocuklarla kutlanması hedeflenmiştir. Bu proje kapsamında Geleneksel Çocuk oyunlarımızın tüm dünya çocukları tarafından öğrenilip sevilerek oynanması amaçlanmıştır.

Uygulamanın Özeti: 

Öncelikle Yüz Yüze Yüz Oyun kılavuzu içerisinden Yağ Satarım Bal Satarım Oyunu seçildi. Belirlenen ikinci sınıf öğrencileri ile oyun kurallara uygun şekilde oynanarak drone ve kamera yardımıyla çekimler gerçekleştirildi. Öğrenciler ile birlikte kısa bir giriş videosu çekildi. Sonrasında iki öğrenci ile birlikte oyun kurallarının anlatıldığı video çekildi. Bu videolar dijital ortamda birleştirilerek bir bütün haline geldi. Videodaki Türkçe metinler Kazakça’ya çevrildi ve videonun akışına eklendi. Süreç içerisinde Kazakistan’da iletişim halinde olduğumuz kişilerle video paylaşıldı. Videolarımız sayesinde oradaki öğrenciler oyunu kurallarıyla birlikte öğrenerek güzel vakit geçirdiler. Onlar da bize oyunu oynarken çekilen videolarını göndererek oyunumuza ve çocuk bayramımıza ortak oldular. Bu sayede geleneksel çocuk oyunumuzun daha fazla çocuk tarafından oynanması, ülkemizin tanınması, 23 Nisan Çocuk Bayramımızın daha coşkuyla kutlanması sağlandı.

Kurum Dışı Paydaşlar: Kazakistan’daki öğrenciler

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Videoyu başka bir dile çevirirken alanında uzman kişiler tarafından yardım alınmasına dikkat edilmelidir.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile Kazakistan’daki öğrenciler farklı bir kültüre ait geleneksel oyunu öğrenmiş oldular. Aynı zamanda Türk çocuklarının böyle bir çocuk bayramına sahip olduğunu öğrenmiş oldular. Onların oyun dağarcıklarına yeni bir oyun ekleyerek hem eğlenmeleri hem de kültürel etkileşimde bulunmaları sağlandı. Kendi öğrencilerimiz de farklı kültürdeki arkadaşlarıyla iletişim kurdu, tanıştı ve onları da kendi çocuk bayramlarına ortak ettiler. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün de söylediği gibi “Her çocuğun doyasıya yaşaması gereken 23 Nisan” oyunlarla birleşerek daha çok çocukla paylaşıldı.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Farklı geleneksel çocuk oyunlarımız belli periyotlarla ulaşılabilen dünya çocuklarıyla videolar aracılığıyla paylaşılacak. Onlardan da kendi geleneksel çocuk oyunlarına ait videolar istenerek bizim öğrencilerimizin de farklı kültürlere ait oyunları severek öğrenmeleri sağlanacak.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : Okul öncesi ve ilkokul kademesindeki tüm okullar Yüz Yüze Yüz Oyun kılavuzundan belirledikleri oyunları kendi yabancı paydaşlarıyla paylaşıp etkileşimde bulunabilir. Böylece daha çok oyun daha çok çocuğa ulaşmış olur.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: 178

 

Görev Alan Veli Sayısı:0

Mrt

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SOSYAL TABU PROJESİ

 

Proje Sorumlusu: 4.Sınıf Zümre Öğretmenleri

Kategorik Alanlar: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

Uygulama Adı: “Sosyal Tabu“

Uygulama Amacı:  Modern bir oyundan esinlenilerek hazırlanan ve içerisinde geleneksel izler de barındıran Sosyal Tabu oyunu; Sosyal Bilgiler dersinde öğrenilen kavram ve bilgilerin eğlenilerek pekiştirilmesini aynı zamanda anlatılacak kavramlarla ilgili atasözleri ve deyimleri de kullanarak “Dilimizin Zenginlikleri Projesi”ne de katkı sağlamayı amaçlıyor. Böylece öğrencilerin kendilerini ifade edebilme becerilerinin arttırılmasını ve iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesini amaçlıyor.

Uygulamanın Özeti: 

Sosyal Bilgiler dersinde her temada işlenen konularla ilgili anahtar kavramlar belirlenerek Word dosyasında hazırlanan kart taslaklarına işlendi. Çıktısı alınan 100 adet kavram kartı sağlam ve sürdürülebilir olması açısından laminasyon makinesinden geçirilerek öğrenci iş birliği ile hazırlandı. Oyun zemini için renkli mukavvadan faydalanıldı. Üzerine oyun sırasında izlenecek adımlar belirlenerek (gölge oyunu ile anlat vb. gibi.) hazırlandı ve zemin üzerine yapıştırıldı. Oyun sırasında öğrencilerin zamanı kontrol edebilmeleri için plastik şişeler ve karton yardımıyla oluşturulan geri dönüştürülmüş kum saati tasarlandı. Ayrıca “Gölge Oyunu ile Anlat” adımında kullanılmak üzere geleneksel gölge oyunu “Karagöz ile Hacivat” materyali hazırlandı. “Çizerek Anlat” için kalem, kağıt, renkli boya kalemleri, “Kukla ile Anlat” için veli iş birliği ile bez bebek tasarlandı. Öğrenci gruplarının ilerleyeceği adımları belirlemek için 3 adet piyon kullanıldı.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velisi.

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Uygulama esnasında herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile sosyal bilgiler dersinde öğrenilmesi zor soyut kavramlar ve ders kazanımları eğlenerek pekiştirildi. Oyunla birlikte öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olması sağlandı. Öğrencilerin derse katılım ve ilgisi arttı. İçe dönük ve iletişim becerileri zayıf öğrencilerin iletişim kabiliyetlerinin geliştirilmesi sağlandı. İş birliği ve takımla çalışma becerileri geliştirildi.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? :Sosyal bilgiler dersinde her tema sonrası yeni kavram kartları eklenebilir, farklı dersler için de kavram kartları hazırlanarak ya da içerikte ufak tefek değişiklikler yapılarak kullanılabilir.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek ya da içerikte değişiklikler yapılarak rahatlıkla uygulanabilecektir.

 

Görev Alan Öğrenci Sayısı: 130

 

Görev Alan Veli Sayısı:1

Mrt

     Tekirdağ İl Milli Eğitimim Müdürlüğü tarafından yürütülen "Eğitimde İyi Örnekler Projesi" Şubat ayı değerlendirme sonuçları doğrultusunda okulumuz "Sesli Kütüphane Projesi" ile İl birincisi olmuştur. Projede görev alan öğretmenlerimiz, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü İrfan DANIŞMAZ tarafından, Teşekkür belgesi ile ödüllendirilmiştir. Çalışmalarından dolayı öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.